معرفی حساب تفصیلی در همکاران سیستم

آموزشگاه حسابداری عصرنخبگان نماینده رسمی شرکت همکاران سیستم با انتشار فیلم های آموزشی از مهم ترین و کاربردی ترین مباحث نرم افزار حسابداری همکاران همواره سعی در افزایش دانش و مهارت کارآموزان داشته است.

برای خرید بسته آموزش همکاران سیستم کلیک کنید.

همانطور که در ویدیوهای قبلی آموزش همکاران سیستم مشاهده کردید، سطوح حسابها به شرح زیر معرفی شدند.

  •  گروه حسابها
  • حسابهای سطح کل (زیرشاخه گروه حسابها)
  •  حسابهای سطح معین (زیر شاخه حسابهای کل )

حسابهای تفصیلی (زیر شاخه حسابهای معین)  سطح 4 – سطح 5 – سطح 6

در این قسمت از فیلم آموزشی نرم افزار همکاران سیستم به معرفی حساب تفصیلی در نرم افزار می پردازیم.

چرا باید حساب تفصیلی داشته باشیم ؟!

اولین سطح لازم جهت صدور سند حسابداری در سیستم های مالی، سطح معین حسابها است؛ یعنی وجود این سطح، لازم است اما کافی نیست.

آموزش همکاران سیستم

برای مثال:

شما با نگهداری حساب بدهکاران متوجه خواهید شد که چه میزان طلب از طرف حسابهای شرکت دارید تا بتوانید نسبت به وصول آنها اقدام نمایید.

سطوح حساب های تفصیلی

در آیتم معرفی حساب تفصیلی به معرفی سه سطح تفصیلی شامل سطح 4، سطح 5 و سطح 6 پرداخته‌ایم. کاربران باید توجه داشته باشند که این سطوح در عرض یکدیگر هستند (یعنی زیر شاخه همدیگه نیستن) . ضمنا حسابهای تفصیلی در سبدهایی قرار گرفته که به آنها، انواع تفصیل گفته می شود.

برای مثال در هر یک از طرف حسابهای شرکت اعم از اشخاص حقیقی در نوع تفصیل اشخاص قرار می گیرند و یا اشخاص حقوقی در نوع تفصیل شرکتها.

نکته :

دوستان باید توجه داشته باشند که هیچ حسابی به خودی خود با معرفی کردن به سیستم، به عنوان یک حساب تفصیل شناخته نخواهد شد، تا زمانی که به آن حساب کد تفصیل اختصاص داده شود.

حسابها زمانی به عنوان حسابهای تفصیلی به سیستم شناخته می شوند که به آنها کد تفصیل اختصاص داده شود.

هر سبدی که کاربران به انواع تفصیل اضافه نمایند، برای سیستم حکم سایر تفصیلی ها را خواهد داشت.

در نرم افزار همکاران سیستم حسابهای تفصیلی شناور هستند و به صورت یونیک کددهی انجام می شود.

تفصیلی شناور یعنی چه؟

همانطور که در آموزش معرفی حساب تفصیلی گفته شد؛ تفصیلی شناور یعنی هر حساب تفصیلی می تواند به هر تعداد حساب معین ارجاع داده شود.

منظور از یونیک بودن کدهای تفصیل چیست؟

یونیک بودن کدهای تفصیل یعنی این که هر حساب تفصیل فقط و فقط دارای یک کد اختصاصی است که با آن کد به حسابهای معین ارتباط داده می شود.

آموزشگاه حسابداری عصرنخبگان نماینده شرکت همکاران سیستم در شرق تهران در جهت کسب مهارت بیشتر برای کارآموزان، آموزش های ویدئویی را تهیه و منتشر مینماید. هم چنین ویدئو آموزش معرفی حساب تفضیلی در نرم افزار همکاران سیستم توسط تیم حسابداری عصرنخبگان تهیه شده است. در این فیلم سعی شده است به تمامی سوالات کارآموزان پاسخ داده شود.

چنانچه بعد از مشاهده فیلم؛ سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشته باشید میتوانید از طریق قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه ما را در جریان قرار دهید و با عضویت در کانال یوتیوب عصرنخبگان از آموزش های رایگان جدید ما با خبر شوید.

ضمنا هرآنچه که از آموزش نرم افزارهای مطرح حسابداری بخواهید، میتوانید در لینک های زیر مشاهده فرمایید.

لطفا به این صفحه امتیاز دهید

سایر آموزش های رایگان

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مسعود قنبری
    27 فروردین, 1400 8:56 ب.ظ

    باسلام ممنون از آموزش های بسیار آموزنده …فقط نحوه چیدمان استاندارد سطح ۴ و ۵ و ۶ بیشتر توضیح داده میشد عالی میشد که غالبا سطح ۴ مرکز هزینه تعریف میکنند سطح ۵ و ۶ چی تعریف بشه بهتره ؟آیا نیاز هست هزینه به شخص هم ربط داده بشه؟ممنونم

    پاسخ
    • سلام لطف دارید، در رابطه با سطح 5 برای مثال می تونید پروژه هاتون رو قرار بدید و سطح 6 هم می تونید از کالا استفاده کنید. در رابطه با تعریف هزینه برای اشخاص هم باید بگم که تفصیل هزینه، مراکز هزینه هستن و نباید به شخص ارتباط داده بشه. ضمنا اگه دوست داشتید مبحث تفصیلی ها رو از تئوری تا عملی ببینید پیشنهاد می کنم پیج اینستامون رو حتما نگاه کنید و یا هشتگ زیر رو در اینستا سرچ کنید.
      #ama_110

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با ما