قرینه کشیدن در ایلوستریتور

در این قسمت از آموزش نرم افزار ایلوستریتور به بررسی قرینه کردن اشیا پرداخته ایم. قرینه سازی یا انعکاس آبجکت ها در نرم افزارهای طراحی موضوعی است که در حین کار به آن نیاز پیدا خواهید کرد. گاها پیش میاید در طراحی ها و رسم اشکال اگر شکل را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنیم؛ خواهیم دید که دو قسمت کاملا مشابه داریم. در این مواقع دیگر لازم نیست زمان اضافی گذاشته و دو طرف شکل را ترسیم کنید، فقط کافی است نصف شکل را کشیده و آنرا قرینه کنید تا نصف دیگر شکل نیز درآید و یک شکل کامل داشته باشید.

  • قرینه سازی اشیا با استفاده از گزینه Reflect

در این حالت کافی است پس از رسم نصف شکل، آنرا انتخاب کرده و از پنجره Transform (در فیلم چگونگی باز کردن این پنجره از 2 طریق توضیح داده شده است) گزینه Reflect را انتخاب کنیم. این گزینه امکاناتی از قبیل چرخش شکل در راستای افقی، عمودی یا در زاویه دلخواه و اعمال تغییرات روی خود شکل و یا لایه کپی شده از شکل را به ما میدهد. هم چنین از نوار ابزار نرم افزار ایلوستریتور نیز از زیر منو Rotate میتوان به این گزینه دسترسی داشت.

نکته مهم :

برای باز کردن پنجره Reflect میتوانید پس از انتخاب شی، از نوار ابزار ایلوستریتور روی ابزار Reflect دوبار کلیک کنید.

بسته آموزش جامع صفر تا صد ایلوستریتور

آموزش قرینه سازی اشیا در ایلوستریتور

فیلم آموزش قرینه کشیدن در نرم افزار ایلوستریتور در آموزشگاه عصرنخبگان یکی از آموزشگاه های کامپیوتر فنی حرفه ای توسط سرکار خانم زارعی مدرس کلاس آموزش ایلوستریتور تهیه و منتشر شده است. شما میتوانید با عضویت در صفحه اینستاگرام عصرنخبگان و یا پنل اطلاع رسانی سایت از جدیدترین فیلم های آموزشی رایگان مطلع شوید. هم چنین در قسمت دیدگاه ها در انتهای صفحه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ضمنا هرآنچه که از آموزش دوره های کامپیوتر بخواهید، میتوانید در لینک های زیر مشاهده فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

سایر آموزش های رایگان

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با ما