ابزار رنگ آمیزی در ایلوستریتور

در این قسمت از آموزش رایگان ایلوستریتور به آموزش نحوه رنگ آمیزی پرداخته ایم. در نرم افزار ایلوستریتور روش های مختلفی برای رنگ آمیزی وجود دارد که با استفاده از هرکدام از این روش ها میتوان نسبت به تکمیل یک طرح و رنگ آمیزی اشیا اقدام کرد.

  • رنگ های یکنواخت Solid
  • طیف رنگی Gradient
  • الگو Pattern
  • ابزار مش Mesh

رنگ یکنواخت Solid

رنگ یکنواخت به معنای رنگ تکی یعنی فقط در ناحیه انتخاب شده از یک رنگ مشخص استفاده کنیم.

ایجاد طیف رنگی با ابزار Gradient

گرادیانت با ایجاد یک طیف رنگی باعث زیباتر به نظر آمدن رنگ آن طرح میشود. همچنین با استفاده از قابلیت های ایلوستریتور میتوان شیب رنگی خطی و شعاعی ایجاد کرد.

الگو Pattern

در این روش میتوان ابتدا یک شکل ترسیم نمود، سایز و رنگ مشخصی برایش در نظر گرفت؛ سپس از طریق روشی که در طول فیلم به آن اشاره شده است آنرا بعنوان یک الگو یا Pattern ثابت همیشه ذخیره داشته باشیم تا در مواقع لازم بتوان از آن استفاده کرد. از این طریق سرعت انجام کار نیز بالاتر میرود.

ابزار مش Mesh

با استفاده از این تکنیک میتوان با ایجاد یک شبکه تور مانند و با انتخاب هرکدام از گره ها فقط در آن ناحیه تغییر رنگ ایجاد کرد. از قسمت تنظیمات نیز میتوان نوع بافت منظم و یا غیرمنظم بودن آن را انتخاب کرد.

نکته :

کلید F6 از روی کیبورد برای نمایش پنجره رنگ ها به کار میرود.

برای خرید بسته آموزش جامع نرم افزار ایلوستریتور کلیک کنید.

آموزش رنگ آمیزی در ایلوستریتور

فیلم آموزش ابزار رنگ آمیزی در ایلوستریتور تهیه شده توسط سرکار خانم زارعی استاد دوره آموزش ایلوستریتور در آموزشگاه عصرنخبگان یکی از آموزشگاه های کامپیوتر با مدرک بین المللی تهیه و منتشر شده است. شما میتوانید با عضویت در صفحه اجتماعی عصرنخبگان از جدیدترین فیلم های آموزشی رایگان مطلع شوید. هم چنین در انتهای صفحه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ضمنا هرآنچه که از آموزش دوره های کامپیوتر بخواهید، میتوانید در لینک های زیر مشاهده فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

سایر آموزش های رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با ما